زندگی شادتر، سلامتی و زیبایی

نکاتی در مورد زیبایی پوست، زنان و زایمان

زندگی شادتر، سلامتی و زیبایی

نکاتی در مورد زیبایی پوست، زنان و زایمان

مشخصات بلاگ
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی

چه خوردنیهایی برای سلامتی مو مفیدند

پنجشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۱۷ ب.ظ

غذاهایی که برای سلامت مو مفیدند

شاید شست‌وشو، خشک کردن، استفاده از شامپوها و نرم‌کننده‌ها برای سلامت مو ضروری باشند، اما این عوامل به تنهایی نمی‌توانند سلامت موها را تضمین کنند. موهای شما هر ماه حدود 4/1 اینچ رشد می‌کنند و مهم‌ترین عامل رشد، چه در مورد مو و چه پوست و ناخن، تغذیه مناسب است. هر چه سالم‌تر غذا بخورید، موها و سلول‌ها محکم‌تر و به طور کلی بدن قوی‌تر می‌شود.

سالمون

سالمون سرشار از امگا 3 و منبع خوب پروتئین و ویتامین B12 و آهن است. اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت پوست سر ضروری هستند. گیاه‌خواران نیز باید روزانه 1-2 قاشق غذاخوری بذر کتان بخورند تا چربی‌های امگا 3 مورد نیاز بدنشان تامین شود.

سبزیجات سبز تیره

اسفناج، بروکلی و انواع کلم سرشار از ویتامین A و C هستند که برای تولید سبسیوم ضروری است. سبسیوم یک نوع ماده چرب است که از طریق غده‌های مو ترشح می‌شود و در واقع نوعی نرم‌کننده طبیعی موی سر می‌باشد.

لوبیاها

لوبیا برای موها مفید است. بنشن‌ها، مثل عدس نیز برای موها ضروری هستند و حتماً باید در برنامه غذایی گنجانده شوند؛ زیرا نه تنها به رشد بیشتر موها کمک می‌کنند، بلکه سرشار از آهن، روی و بیوتین می‌باشند. کمبود بیوتین در بدن باعث شکنندگی موها می‌شود.

آجیل

آجیل باعث درخشندگی و ضخامت بیشتر موها می‌شود و سرشار از سلنیوم است. (سلنیوم نوعی ماده معدنی مهم برای سلامت پوست سر است). گردو حاوی آلفالینولینک می‌باشد و به خاطر داشتن اسیدهای چرب امگا 3، موجب نرمی موها می‌شود.ماکیان (

مرغ و بوقلمون

)مرغ و بوقلمون پروتئین بسیار زیادی دارند. کمبود پروتئین موجب شکنندگی و از دست رفتن رنگ موها می‌شود. مرغ حاوی آهن می‌باشد و بدن ما قادر است خیلی سریع خواص خوب و مزایای آن را جذب کند.

تخم‌مرغ

وقتی سخن از تخم‌مرغ به میان می‌آید، شکل مصرف (آب‌پز، نیمرو، عسلی یا املت) آن اهمیت چندانی ندارد. تخم‌مرغ حاوی پروتئین زیادی است و علاوه بر آن بیوتین و ویتامین B12 نیز دارد که هر دو از مواد غذایی بسیار مغذی محسوب می‌شوند.

حبوبات

ما توصیه می‌کنیم از حبوبات حتی برای صبحانه هم استفاده کنید؛ زیرا سرشار از آهن، روی و ویتامین‌های B هستند و برای سلامت موها بسیار مفیدند. خوردن حبوبات به عنوان میان‌وعده نیز بسیار مناسب است.

محصولات لبنی کم‌چرب

محصولات لبنی را به هر شکلی که می‌توانید (ماست، پنیر، شیر و ...) مصرف کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید چند قاشق بذر کتان و گردو هم اضافه نمایید تا اسیدهای چرب امگا 3 و روی نیز به خواص آن‌ها اضافه شود.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.